OLIVEOILSHOP MYYNTI- JA TOIMITUSEHDOT
OLIVEOILSHOP MYYNTI- JA TOIMITUSEHDOT
Verkkokaupan oliveoilshop.fi (jatkossa verkkokauppa) omistaja on Oliveoilshop OÜ (rekisteritunnus 16850930) osoitteessa Suurekivi Põik 25 A, Peetri 75312, Rae vald, Harjumaa, Viro.
Myyntisopimuksen ehdot, tavara- ja hintatiedot
Myyntiehdot koskevat verkkokaupasta ostettuja tavaroita.
Verkkokaupassa myytävien tuotteiden hinnat on ilmoitettu tuotteiden yhteydessä. Hintaan lisätään toimitusmaksu. Hinnat on ilmoitettu euroina.
Toimitusmaksu näytetään ostajalle tilausta tehtäessä.
Tavaroiden sisältöä koskevat tiedot on verkkokaupassa löydettävissä suoraan tavaran vierestä.
Tilauksen tekeminen
Tilausta varten sinun on lisättävä haluamasi tuotteet ostoskoriin. Tilauksen tekemistä varten sinun on täytettävä vaaditut kentät ja valittava sopiva toimitustapa. Tämän jälkeen näytöllä näkyy maksun määrä, joka voidaan turvallisesti maksaa seuraavilla vaihtoehdoilla;
Maksu seuraavien pankkien kautta; Aktia, Ålandsbanken, Danske, Nordea, Oma Säästöpankki, Pohjola, POP Pankki, S-Pankki ja Säästöpankki.
Visa/Mastercard korttimaksut.
Käytettäessä pankkiyhteyttä tulee maksun jälkeen ehdottomasti siirtyä ”takaisin kauppaan”.
Maksut välittää MAKSEKESKUS AS. Maksu tapahtuu verkkokaupan ulkopuolella turvallisen yhteyden kautta; pankkisiirrot käytettävän pankin omassa turvatussa järjestelmässä ja luottokorttimaksut Maksekeskus As:n turvatussa järjestelmässä. Verkkokauppa ei saa missään vaiheessa käyttöönsä asiakkaidensa henkilökohtaisia pankki- tai korttitietoja. Sopimus syntyy maksun saapuessa verkkokaupan ilmoittamalle pankkitilille.
Verkkokaupan omistaja on vastuussa henkilötietojen käsittelystä ja maksujen tekemiseksi tarvittavat henkilötiedot verkkokauppa toimittaa Maksekeskus As:ile.
Jos tilattuja tavaroita ei voida toimittaa tavaran loppuessa tai muista syistä johtuen, ostajalle ilmoitetaan asiasta mahdollisimman pian ja maksetut rahat (toimituskulut mukaan lukien) palautetaan seisemän(7) kalenteripäivän kuluessa.
Tavaran toimitus
Tilatut tavarat lähetetään Itella/Smartpost pakettikuljetuksella koko Suomen alueelle. Toimituskulut ovat 9,00 eur/tilaus. Toimituskuluja ei peritä ostosumman ylittäessä 80,00 eur.
Lähetykset saapuvat yleensä ostajan ilmoittamaan määränpäähän seitsemän(7) työpäivän kuluessa myyntisopimuksen voimaantulosta.
Poikkeustapauksissa on verkkokaupalla oikeus toimittaa tavarat 45 kalenteripäivän kuluessa.
Peruuttamisoikeus
Verkkokaupan asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden peruutusoikeus kaikille niille tuotteille, joita ei ole erikseen rajattu pois. Kuluttajansuojalain luvun 6 mukaisesti etämyynnin peruutusoikeutta ei kuitenkaan ole elintarvikkeiden yksittäisissä toimituksissa.
Asiakas voi peruuttaa muista tuotteista koostuvat tilauksensa kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse.
Palauttaaksesi tavarat sinun on täytettävä peruutuslomake, joka on lähetettävä sähköpostiosoitteeseen info@oliveoilshop.fi viimeistään 14 päivän kuluttua tavaroiden vastaanottamisesta.
Ostaja vastaa tavaran palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista, paitsi jos palautuksen syynä on se, että tavara ei vastaa tilattua ( esim. se on väärä tai viallinen ).
Ostajan on palautettava tavarat 14 päivän kuluessa hakemuksen jättämisestä tai todistettava, että hän on luovuttanut ne rahdinkuljettajalle kyseisen ajan kuluessa.
Jos ostaja on nimenomaisesti valinnut muun toimitustavan kuin verkkokaupan tarjoaman halvimman toimitustavan, verkkokauppa ei ole velvollinen korvaamaan kuluttajalle kustannuksia, jotka ylittävät tavanomaiseen toimitustapaan liittyvät kustannukset.
Maksu palautetaan riippuen maksutavasta 7 päivän kuluessa tavaroiden vastaanottamisesta.
Oikeus tehdä valitus
Verkkokauppa vastaa ostajalle myydyn tavaran virheestä tai puutteesta,joka on ollut olemassa jo tavaran toimitushetkellä.
Jos virhe ilmenee, ostajalla on oikeus ottaa yhteyttä verkkokaupaan viimeistään 14 päivän kuluessa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@oliveoilshop.fi. Verkkokauppa ei vastaa tavaran toimituksen jälkeen ilmenneistä vioista, jotka johtuvat kuluttajan toiminnasta.
Jos verkkokaupasta ostetuissa tavaroissa on virheitä, joista verkkokauppa on vastuussa, verkkokauppa vaihtaa vialliset tavarat. Jos tavaran korvaaminen ei ole mahdollista, verkkokauppa palauttaa ostajalle kaikki kauppasopimukseen sisältyneet maksut.
Verkkokaupan on vastattava kuluttajan valitukseen kirjallisesti 14 päivän kuluessa.
Riitojen ratkaiseminen
Jos ostajalla on valituksia verkkokaupasta, hänen tulee lähettää sähköpostia osoitteeseen info@oliveoilshop.fi.
Jos ostaja ja verkkokauppa eivät pysty ratkaisemaan riitaa sopimuksella, ostaja voi kääntyä kuluttajariitalautakunnan puoleen. Menettelyn ehtoihin voi tutustua ja hakemuksen voi tehdä kuluttajariitalautakunnan ohjeiden mukaisesti. Kuluttajariitalautakunta on toimivaltainen ratkaisemaan ostajan ja verkkokaupan välisestä sopimuksesta johtuvat riidat. Ostajan valituksen tutkiminen lautakunnassa on maksutonta.